بهترین نرم افزار CRM ایران ( مدیریت ارتباط با مشتری )

نرم افزار CRM ابزاری برای پیاده سازی استراتژی مدیرت ارتباط با مشتری است.

بهترین نرم افزار CRM ایران ( مدیریت ارتباط با مشتری )

نرم افزار CRM ابزاری برای پیاده سازی استراتژی مدیرت ارتباط با مشتری است.

بهترین نرم افزار CRM ایرانی کدام است؟ راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مختص کسب و کار ایرانی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

اگر قبلاً نظر من را در سیستم‌های CRM شنیده‌اید، جای تعجب است که من قاطعانه معتقدم بازاریابان باید حداقل 50 درصد سهام در هر سیستم CRM داشته باشد - و اگر شما یک بازاریاب B2B هستید، شاید بیشتر از این باشد. سیستم‌های CRM یکی از باارزش‌ترین مخازن‌ها برای بازاریاب‌ها هستند، و نحوه عملکرد آنها را درک می‌کنند – و همچنین نحوه عملکرد بهتر آن‌ها – می‌توان به شما کمک کرد تا به شما کمک کند تا هدف‌یابی خود را اصلاح کنید. ثابت کنید. و به شما کمک می کند تا تصمیم گیری را بر اساس داده ها به جای گمانه زنی کنید.

اگر شرکت شما قبلاً از یک سیستم CRM استفاده می‌کند، همه چیز خوب و خوب است، در این صورت می‌توانید فقط به سمت مدیر فروش رفته و فهرستی از نیاز به مشارکت در عملکرد سیستم CRM شرکت خود را ارائه دهید. در حال حاضر معماری و مدیریت شده است ( در صورت نیاز به یک مکان شروع، می توانید از این لیست در اینجا استفاده کنید ). اما اگر شما در حال خرید CRM پارس ویتایگر هستید یا به نقطه رشدی رسیده اید که CRM نیاز دارید، از کجا باید شروع کرد؟

چگونه می دانم که برای CRM آماده هستم؟

بیایید از اینجا شروع کنیم. اگر موارد زیر درست باشد، می‌دانید که برای یک CRM واقعی آماده هستید (نه یک صفحه آسیب، نه یک پلتفرم ایمیل که به عنوان یک CRM عمل می‌کند، نه حسابی از حساب‌ها و سرنخ‌ها - یک ابزار نرم‌افزاری واقعی CRM).

  • شما در حال تلاش برای پیگیری اینکه کدام سرنخ ها از کدام فعالیت فروش یا بازاریابی به دست آمده اند (اگر فعالانه در تلاش برای اثبات بازگشت سرمایه در هزینه های بازاریابی هستید، امتیاز پاداش دارید)
  • شما اهداف بازاریابی دارید که با اهداف فروش همسو هستند (در این صورت، شما به راهی نیاز دارید که ثابت کنید به آن اهداف دست یافته اید یا نداشته اید)
  • شما یک تیم فروش متشکل از حداقل سه نفر دارید که در حال جمع‌آوری سرنخ‌ها از منابع مختلف (B2B) هستند یا راه‌های فروش متعددی دارید که باید آن‌ها را پیگیری کنید (B2C)
  • شما می‌خواهید کمپین‌های بازاریابی را به بخش‌هایی از فهرست خود خودکار کنید (در این صورت، به داده‌های یکنواختی نیاز دارید که یک CRM برای ارائه آن طراحی شده است)

دلایل زیادی وجود دارد که تیم فروش شما یک CRM می خواهد - اما برای هدف این پست، ما به آنچه بازاریابان باید بخواهند پایبند هستیم.

قبل از خرید CRM چه چیزی باید بپرسم؟

اول از همه، شما باید با تیم فروش خود رابطه داشته باشید. از آنجایی که بخش بازاریابی همیشه بخشی از بحث CRM نیست، با شروع مکالمه با رئیس بخش فروش خود، چکمه های خود را زودتر آماده کنید. یکی از دلایل اصلی که شما (بازاریاب) باید یک CRM بخواهید این است که انواع کمپین هایی را که می توانید از پلت فرم اتوماسیون بازاریابی خود راه اندازی کنید، بهبود ببخشید، اما چیزهای بیشتری از CRM به دست می آورید. با استفاده از یک CRM پیچیده که به‌عنوان یک CRM طراحی شده است، می‌توانید چشم‌انداز رقابتی خود را ردیابی کنید، بازگشت سرمایه هزینه‌های بازاریابی خود را ثابت کنید، ارزش بازاریابی خود را درک کنید، و بسیاری موارد دیگر (در اینجا به شما نگاه می‌کنیم، شرکت‌هایی که از نرم‌افزار XYZ استفاده می‌کنند . یک CRM، حتی اگر برای آن طراحی نشده باشد).

هنگامی که به جزئیات مربوط به اینکه کدام CRM برای شما مناسب است را بشناسید، به دانستن پاسخ سوالات زیر کمک می کند:

آیا می تواند به پلت فرم اتوماسیون بازاریابی من متصل شود؟

برخی از سیستم‌های CRM، مانند Salesforce و Microsoft Dynamics، طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای ادغام با پلتفرم اتوماسیون بازاریابی شما (از جمله پلتفرم ما، پلتفرم بازاریابی emfluence ) دارند. هرچه سیستم CRM شما کمتر شناخته شده باشد، احتمال ادغام خارج از چارچوب خود با پلتفرم اتوماسیون بازاریابی خود کمتر می شود و این می تواند شما را در پلتفرمی که لزوماً دوستش ندارید محبوس کند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که یک سیستم CRM را انتخاب کنید که مخصوص صنعت است، بنابراین توجه داشته باشید که صرفاً به این دلیل که برای صنعت شما ساخته شده است به این معنی نیست که برای ابتکارات بازاریابی شما ساخته شده است.

آیا می توانم فیلدها و نماها را سفارشی کنم؟

اگر قصد دارید برای پلتفرم اتوماسیون بازاریابی خود، فهرست‌های بازاریابی فوق‌بخش ایجاد کنید، باید بدانید که آیا امکان سفارشی‌سازی فیلدهای داده در سابقه تماس یا سرنخ وجود دارد یا خیر. ابتدا فکر کنید برای اجرای کمپین های بازاریابی تقسیم بندی شده از پلت فرم اتوماسیون بازاریابی خود به چه داده هایی نیاز دارید – آیا تیم فروش شما باید فیلدهای آنها را پر کند تا بتوانید آن داده ها را بازیابی کنید؟ یا یک نقطه ادغام که می توانید برای پر کردن آن داده ها از منبع دیگری استفاده کنید؟

با توجه به بازدیدها، می‌خواهید نحوه نگاه کردن به داده‌ها را نیز سفارشی کنید—بر اساس بخش‌هایی که هدف قرار می‌دهید یا منبع سرنخ‌ها یا عملکرد شخص فروش یا منطقه شما. مطمئن شوید که سیستم CRM شما می تواند راهی برای مشاهده و گزارش داده های مورد نظر شما ارائه دهد.

آیا می توانم ادغام را با پلت فرم اتوماسیون بازاریابی خود سفارشی کنم؟

اگر تصمیم به جمع‌آوری فیلدهای داده سفارشی بگیرید، قطعاً می‌خواهید بدانید که چگونه (و آیا) آن فیلدها می‌توانند در پلتفرم اتوماسیون بازاریابی شما پر شوند. این یک مکالمه دو طرفه است: ابتدا مطمئن شوید که CRM شما و پلتفرم اتوماسیون بازاریابی به هم متصل هستند، سپس مطمئن شوید که پلت فرم اتوماسیون بازاریابی شما به شما امکان می دهد داده هایی را که می توان از CRM خود جمع آوری کرد را سفارشی کنید. توجه داشته باشید که همه پلتفرم‌های اتوماسیون بازاریابی این کار را انجام نمی‌دهند: بسیاری از ادغام‌های خارج از جعبه از یک سیستم CRM تنها بر روی زمینه‌های استاندارد تمرکز دارند.

همچنین باید جهت همگام سازی داده ها را بررسی کنید. آیا می توانید داده های پلت فرم اتوماسیون بازاریابی خود را با CRM خود همگام کنید؟ از CRM شما به پلت فرم اتوماسیون بازاریابی شما؟ چه چیزی را می خواهید بازنویسی کنید - و کدام سیستم منبع حقیقت شما خواهد بود؟

چگونه افراد را وارد لیست های بازاریابی کنم؟

راه دیگری برای پرسیدن این موضوع در سخنرانی CRM وجود دارد: برای وارد کردن سرنخ‌ها (یا مخاطبین) به فهرست بازاریابی، به چه جریان‌های کاری و فعالیت‌هایی نیاز دارید؟ فهرست‌های بازاریابی راهی برای تقسیم‌بندی داده‌هایی هستند که در سیستم CRM شما زندگی می‌کنند، و برخی از ادغام‌های پلتفرم اتوماسیون بازاریابی از فهرست‌های بازاریابی به عنوان راهی برای همگام‌سازی داده‌ها به جلو و عقب استفاده می‌کنند.

به‌عنوان یک بازاریاب، می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید گردش‌های کاری ایجاد کنید و اقدامات محرکی را تنظیم کنید که افراد خاصی را در فهرست‌های خاص قرار دهد - آیا می‌توانید فیلدهای محاسبه تاریخ را تنظیم کنید؟ آیا می توانید افراد را بر اساس عدم فعالیت یا با انجام برخی فعالیت ها به لیست اضافه کنید؟ سؤالات خاصی در مورد نحوه افزودن سرنخ ها و/یا مخاطبین به لیست ها بپرسید تا بتوانید درک کنید که برای مرتب کردن لیست های خود باید چه اقدامات و درخواست هایی انجام دهید.

تجربه کاربری چگونه است؟

این وظیفه بخش فروش شما است که پذیرش کاربر را تشویق کند، اما برای تعیین اینکه آیا این یک سیستم CRM است که می‌توانید خودتان آن را مدیریت کنید، باید رابط را ببینید. شما نمی خواهید در موقعیتی قرار بگیرید که هر بار که یک کمپین بازاریابی جدید ایجاد می کنید یا نیاز به کشیدن لیستی از CRM دارید، درخواست کمک می کنید. قبل از خرید به یک نسخه نمایشی نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که چقدر منحنی یادگیری را می‌توانید انتظار داشته باشید، و حتماً در مورد دسترسی به فیلم‌های آموزشی کاربر یا کتابچه‌های راهنما یا جلسات در محل سؤال کنید.

رسیدن به پشتیبانی چقدر آسان است؟

برخی از سیستم های CRM به دلیل ارائه پشتیبانی نامناسب و زمان پاسخگویی بسیار طولانی بدنام هستند. سوالات بسیار مشخصی در مورد قراردادهای سطح خدمات، میانگین زمان پاسخگویی و دسترسی به چت های آنلاین یا پشتیبانی فوری بپرسید و مراقب باشید که برخی از فروشندگان CRM برای دسترسی به پشتیبانی سریع هزینه اضافی دریافت می کنند.

آیا می توانم اطلاعات مهم بازاریابی را کنترل کنم؟

مطمئن شوید که می‌توانید منابع بازاریابی برای سرنخ‌ها را کنترل کنید - و اگر می‌توانید کمپین‌های واقعی ایجاد کنید که هزینه کمپین را مرتبط می‌کنند و ROI را به طور خودکار محاسبه می‌کنند (Microsoft Dynamics این کار را انجام می‌دهد) را کنترل کنید. شما از این اطلاعات برای اثبات اثربخشی خود به عنوان یک بازاریاب استفاده خواهید کرد!

درک اینکه آیا اطلاعات کمپین یک لیست انتخاب یا مجموعه گزینه در مقابل یک فیلد نوشتنی است، مفید است. شما فیلد نوشتن نمی خواهید! شما به یک لیست مجموعه ای از گزینه ها نیاز دارید که فقط تیم بازاریابی بتواند آن ها را کنترل کند - این کار باعث می شود که تیم فروش نتواند کمپین های بازاریابی را اضافه کند که ممکن است قبلاً وجود داشته باشد یا آنچه را که وارد کرده اید اصلاح کند. به‌علاوه، اعمال مجموعه‌ای از گزینه‌ها مرتب‌سازی و تقسیم‌بندی داده‌های شما را هزاران برابر آسان‌تر می‌کند.

چگونه می توانم داده ها را از CRM شما دریافت کنم؟

بله، این سوال به ادغام پلت فرم اتوماسیون بازاریابی شما مربوط می شود. اما فراتر از آن فکر کنید—اگر نیاز به اجرای گزارش دارید، چگونه می توانید داده های CRM خود را در داشبورد تجزیه و تحلیل (مانند Tableau یا PowerBI) قرار دهید؟ آیا برای دریافت اعداد فروش واقعی در مقابل اعداد فروش پیش بینی شده نیاز به اتصال به نرم افزار حسابداری خود دارید؟ آیا CRM شما نیاز به تغذیه پلتفرم های دیگری دارد؟ و آیا می توانید صفحات گسترده و داده ها را به راحتی از سیستمی که استفاده می کنید بیرون بکشید؟

وقتی این چیز را بخریم صاحب چه کسی می شود؟

سیستم های CRM زمانی با مشکل مواجه می شوند که کسی مالک آنها نیست. چه قصد دارید یک ادمین اختصاصی CRM در تیم خود داشته باشید و چه نیاز دارید که این وظایف را به یکی از اعضای تیم فروش یا بازاریابی محول کنید، فردی را انتخاب کنید که برای همه کارهایی که CRM شما باید انجام دهد، پیشرو باشد. مطمئن شوید که این شخص نیازهای هر بخش را که از CRM شما برای داده استفاده می کند، درک می کند! این شخص تصمیم خواهد گرفت که چه تغییراتی باید انجام شود و این تغییرات چگونه بر بخش‌های دیگر تأثیر می‌گذارد، بنابراین با دقت انتخاب کنید و فردی را انتخاب کنید که از همه طرف‌های درگیر دفاع کند.

برای تصمیم گیری های نرم افزاری CRM و اتوماسیون بازاریابی کمک بیشتری می خواهید؟ با استفاده از فرم زیر خطی را برای ما ارسال کنید، یا به ایمیل expert@emfluence.com برای ما ایمیل بزنید .


  • ۰۱/۰۶/۲۰
  • بهروز مشتاقیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی