بهترین نرم افزار CRM ایران ( مدیریت ارتباط با مشتری )

نرم افزار CRM ابزاری برای پیاده سازی استراتژی مدیرت ارتباط با مشتری است.

بهترین نرم افزار CRM ایران ( مدیریت ارتباط با مشتری )

نرم افزار CRM ابزاری برای پیاده سازی استراتژی مدیرت ارتباط با مشتری است.

بهترین نرم افزار CRM ایرانی کدام است؟ راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مختص کسب و کار ایرانی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مصرف کنندگان مدرن گزینه های بی شماری برای برآوردن نیازهای خرید خود دارند. شما فقط نمی توانید محصول خود را به بازار عرضه کنید و امیدوار باشید که در نهایت کسی آن را بخرد.

سپس مسئله دانش وجود دارد. بسیاری از مصرف کنندگان مشکلاتی دارند که نیاز به حل دارند اما از این امر آگاه نیستند که می توانند یک راه حل آماده را در بازار خریداری کنند.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید خدمات به مشتری است. مصرف کنندگان از طرف شرکت هایی که از آنها پشتیبانی می کنند، به میزان خاصی از مراقبت عادت کرده اند.

سرانجام، روند فروش به این ترتیب به لطف توسعه تجارت الکترونیکی دستخوش تغییرات بسیاری شده است. فروش محصولات آنلاین با خرده فروشی بسیار متفاوت است، به این معنی که بسیاری از تاکتیک های فروش به سادگی کار نمی کنند، یا روش های بسیار متفاوتی دارند.

به منظور کمک به شرکتها برای رفع این مشکلات، توسعه دهندگان نرم افزارهای تجاری نوع جدیدی از نرم افزار، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ایجاد کرده اند. سیستم های CRM دارای ویژگی های مختلفی برای کمک به مشاغل برای ساده کردن روند فروش هستند.

اگر تازه وارد نرم افزار CRM شده اید، احتمالاً تعجب می کنید که چگونه می توانید برای بهبود فروش خود از آن استفاده کنید. بنابراین برای کمک به شما، یک آغازگر کوتاه در مورد این موضوع را گردآوری کرده ایم که می توانید در ادامه این پست مشاهده کنید.

1. ادغام داده های مشتری

دانستن اینکه با چه کسی می فروشید برای ایجاد موفقیت آمیز در فروش ضروری است. قبل از سن اینترنت، این بدان معنی بود که شما برای پیدا کردن سوالات آنها به صورت حضوری با مشتریان بالقوه صحبت می کنید تا بتوانید رویکرد خود را متناسب کنید. امروز، این فرآیند با جمع آوری داده های مشتری از منابع مختلف آنلاین، از جمله تبادل ایمیل، پست های رسانه های اجتماعی، تماس های تلفنی ضبط شده و غیره جایگزین شده است. اکنون این ترفند برای ترکیب این داده ها در یک پروفایل مشتری منسجم است و یک سیستم CRM به شما کمک خواهد کرد. شما فقط همین کار را انجام می دهید نرم افزار CRM تمام اطلاعات مشتری شما را بطور منظم در یک پایگاه داده واحد سازماندهی می کند، بنابراین می توانید به جای غربال کردن یادداشت ها روی فروش تمرکز کنید.

2. خدمات موثرتر مشتری

آشکار بودن با تلاشهای فروش شما تا مدتها طولانی یک استراتژی فروش معتبر بوده است، اما این دیگر صدق نمی کند. اگر بیش از حد مستقیم و با زور به مصرف کنندگان نزدیک شوید، آنها احتمالاً بیشتر از خرید خجالتی هستند. در عوض آنچه شما باید انجام دهید این است که با استفاده از خدمات به مشتری، آنها را به روشی دورتر به آنها نزدیک کنید. همانطور که احتمالاً می دانید، این شامل ارسال خبرنامه نامه الکترونیکی، ارائه تجربه کاربری با کیفیت در وب سایت شما و سایر اشکال تبدیل ظریف است. یک سیستم CRM می تواند به شما در سازماندهی و پیگیری این فعالیت ها برای هر مشتری بالقوه کمک کند، بنابراین شما جایی را که در قیف تبدیل وجود دارد، از دست ندهید.

3. اتوماسیون گردش کار

فروش به شما نیاز دارد تا روزانه فعالیت های تکراری، اما با این وجود لازم را انجام دهید. این فعالیت ها نه تنها خسته کننده و مستعد خطا هستند بلکه زمان زیادی را نیز می گیرند، زمانی که می تواند در جاهای دیگر بهتر صرف شود. با این حال، به لطف CRM، این یک نعمت در مبدل بود. یعنی، چنین فعالیتهایی برای اتوماسیون مبتنی بر نرم افزار کاملاً مناسب هستند. یک سیستم CRM خوب به شما امکان می دهد تا گردش کاری خودکار را برای کارهای خاص مانند ارسال ایمیل، ایجاد گزارش یا مرتب سازی داده های مشتری تنظیم کنید. این زیبایی یکپارچه سازی CRM و اتوماسیون است و به شما فرصت بیشتری می دهد تا روی فروش محصولات تمرکز کنید و کارهای شلوغی را خسته نکنید.

4. پیگیری عملکرد

به منظور بهبود فروش، باید به طور مداوم خود فرآیند فروش را بهینه کنید. برای اینکه بتوانید بگویید کدام روش کار می کند و کدام یک از این موارد نیست، باید عملکرد را پیگیری کنید. نرم افزار CRM به شما امکان می دهد این کار را با کمی مشکل انجام دهید. با پیگیری آماری از قبیل ارزش عمر مشتری (CLV)، میزان رها سبد خرید، میانگین ارزش سفارش، زمان صرف شده در سایت و سایر موارد، مشاهده الگوهای در رفتار مشتری را شروع خواهید کرد که به شما این امکان را می دهد تا رویه خود را نسبت به فروش متناسب تنظیم کنید. . و به محض ورود داده های جدید، می توانید روند بهینه سازی فروش خود را دوباره تکرار کنید.

5- بهبود کار و همکاری تیمی

اکثر شرکت ها تصور می کنند که استخدام فروشندگان بیشتر منجر به فروش بیشتر خواهد شد. حقیقت این ادعا وجود دارد، به این معنا که داشتن تعداد بیشتری از افراد در هواپیما، مقیاس کردن عملیات فروش شما را آسانتر می کند. با این حال، پرتاب بیشتر افراد به یک مشکل لزوماً حل آن را ساده تر نمی کند. اگر می خواهید فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید، باید اطمینان حاصل کنید که فروشندگان شما به عنوان یک تیم فعالیت می کنند . و یک سیستم CRM به شما امکان می دهد این کار را از طریق ویژگی های ارتباطی، همکاری و اشتراک اطلاعات خود انجام دهید. تیم فروش شما می توانند مستقیماً از طریق CRM ارتباط برقرار کنند، آنها می توانند با تنظیم برنامه ها، کارها و اهداف خود را سازماندهی کنند و همه آنها به داده های مشتری یکسانی دسترسی پیدا کنند.

6. بازاریابی متمرکز بر فروش

اگر می خواهید محصولی بفروشید، ابتدا باید آن را به بازار عرضه کنید. در غیر این صورت، مصرف کنندگان هیچ راهی برای پیدا کردن آنچه شما می فروشید، یا چرا آنها باید از شما بخرند و نه رقبای شما. با این وجود، بازاریابی محصولات شما به روشی غیرمستقیم و غیرمترقبه احتمالاً فروش شما را بهبود نمی بخشد. آنچه شما باید انجام دهید این است که استراتژی بازاریابی شما منجر به تولید محصولاتی شود که در واقع به خرید محصولات شما علاقه مند هستند. و نرم افزار CRM به شما امکان می دهد فقط این کار را انجام دهید. با در اختیار داشتن تمام داده های فروش خود در یک مکان، شما به راحتی مشخصات مشتری ایده آل خود را تعیین خواهید کرد، که بازاریابان می توانند از آن برای پیشبرد فعالیت های بازاریابی با تمرکز بر روی لیزر استفاده کنند.

7. فروش بهبود یافته در بازاریابی

روند فوق نیز می تواند برعکس عمل کند. این بدان معناست که داده های کمپین های بازاریابی شما می تواند اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی دستیابی به مشتریان بالقوه برای فروش موفق داشته باشد. و دوباره، نرم افزار CRM همان چیزی است که این امکان را فراهم می آورد. با مدیریت کمپین های بازاریابی خود از طریق CRM، به انواع مختلفی از اطلاعات مفید دسترسی پیدا خواهید کرد. شما می آموزید که بازدید کنندگان وب سایت چه مدت زمان را در هر یک از صفحات محصول خود می گذرانند، چه تعداد از آنها سبد خرید خود را رها می کنند، چه نوع محتوا برایشان جالب است، چند بار ایمیل خود را باز می کنند و غیره. سپس می توانید از این اطلاعات برای شخصی سازی رویکرد خود استفاده کنید برای هر بخش مشتری.

8- مراقبت طولانی مدت مشتری

اگر بتوانید چیزی را به مشتری بفروشید و تأثیر مثبتی در روند کار بگذارید، آنها فراتر از خرید اولیه در برند شما سرمایه گذاری می شوند. این امکان کسب درآمد اضافی را از طریق خرید و فروش و فروش متقابل باز می کند. و بهترین راه برای استفاده از این پتانسیل پر فروش، از طریق CRM است. یک سیستم CRM به شما امکان می دهد تا افراد را در سفر خود از رهبری به مشتری پیگیری کنید. در طول سفر می توانید آنها را از طریق ایمیل های شخصی شده، محتوای رایگان، توصیه های محصول و سایر اشکال مشغول نگه دارید.

نتیجه

مدیریت ارتباط با مشتری کلید موفقیت کسب و کار است. اگر بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند، چه چیزی را دوست دارند و چگونه رفتار می کنند، در خرید آنها از محصولات و خدمات خود کمی مشکل خواهید داشت. یک سیستم CRM به شما امکان می دهد همه این موارد و موارد دیگر را انجام دهید. و برای به دست آوردن بیشترین استفاده از نرم افزار CRM خود، استراتژی هایی را که در بالا بیان کردیم دنبال کنید.

منابع:

  1. https://www.yjc.ir/fa/news/7662239/معرفی-نرم-افزار-crm-برای-افزایش-فروش
  2. https://www.omnikick.com/use-crm-to-maximize-sales-growth
  • ۹۹/۱۱/۲۵
  • بهروز مشتاقیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی