در مقاله قبلی لیست شرکت های ایرانی نرم افزار CRM را منتشر کردیم. در این مطلب نیز بصورت خلاصه نرم افزار CRM را تعریف می کنیم.
سیستم CRM برای حفظ تعاملات بین شرکت و مشتری و پیگیری آن ها در یک دیتابیس تشکیل شده است. نوع نرم افزار CRM قابلیت این را دارد که از پرونده سنتی مشتری پیگیری مرابطات مشتری با شما را به یک ابزار کاملا حرفه ای و کاملاً متحد ارائه اطلاعات در زمان واقعی در مورد داده های مشتری، کارزار های بازاریابی و سایر موارد جابه جا کنید. در این مطلب امتیازات کار با نرم افزار CRM را ارزیابی خواهیم کرد. به علاوه در ادامه نوع های متفاوت سیستم های CRM بررسی خواهیم کرد، برای همین می توانید یکی از مهم ترین نیازهای شغلی تان را پیدا کنید.
هر پرسنلی که در سیستم CRM باشد، از کارشناسان فروش گرفته تا نمایندگان پشتیبانی از مشتری و سایر افراد می توانند در صورت امکان به داده ها دسترسی پیدا کرده و استراتژی های مورد نیاز را بر این اساس تنظیم نمایند.
خرید بهترین ابزار مدیریت ارتباط با مشتری برای آن بخش از مدیرانی که پی به ارزش استفاده از آن را برده اند، کار دشواری است.
بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کار تان چه پارامترهایی باید داشته باشند؟ پیشنهاد می کنم که ابتدا نیازهای کسب و کار تان را با امکانات نرم افزار CRM تطبیق داده و فکر کنید که این ابزارها به شما و بهبود تجربه مشتری چه کمکی می کنند.
- ذخیره سازی تماس ها
- نسخه موبایل برای دسترسی ساده و راحت
- سفارشیسازی برای انطباق نیازمندی های سازمان با نرم افزار
- سادگی برای استفاده آسان تر و سریع تر از نرم افزار
- گزارشات مدیریتی برای دید 360 درجه نسبت به کسب و کار
- طبقه بندی مشتریان
- سامانه مدیریت ثبت سفارشات
- مدیریت تیکت ها
- ارسال و دریافت پیامک
- باشگاه مشتریان
- جریان کاری
- مدیریت نیروها
- مدیریت قرارهای ملاقات و کارها
- یکپارچگی با سایر نرم افزارها
- خدمات پس از فروش
لیست سایر امکانات نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای خودکارسازی تجارت
- خودکارسازی کارها
- پیگیری سرنخ (Lead)های فروش
- حفظ و مدیریت قراردادها
- ابزارهای بازاریابی شبیه: Email، اس ام اس، و سایر موارد.
- سرویس دهی به مشتری
- مدیریت مخاطبین و مشتریان
- پشتیبانی نمایندگان
- مدیریت پرسنل
- آموزش حین خدمت
- نظارت دارایی یا منابع
- آرشیو سندها
- مدیریت معاملات با مشتریان
- دست یابی به پرونده، گزارشات مد نظر از بخش های مختلف سازمان
- مشتری یابی و Sales
- پشتیبانی و خدمات پس از فروش
- موجودی و انبا
- آمار و گزارشات
- Workflow
- و دیگر بخش ها
می باشند. در دنباله مطلب برخی از این بخش ها و ابزارها را به اختصار شرح خواهیم داد:
- نظارت فرصت های Sales (دسته بندی فرصت ها برای شناسایی فرصت های با ارزش و پیش بینی فروش)
- کمپین های تبلیغاتی:کمپین های شخصی سازی شده، بازخوردگیری از اثربخشی تبلیغات وغیره
- شرکت ها و افراد در تماس مرتبط برای مارکتینگ و تقسیم نمودن آن ها
- faq
- اداره سرنخهای Sales (مشتریان احتمالی برای تعریف کمپین های شخصی سازی شده)
- ثبت وظایف و قرار ملاقات ها برای پیگیری منظم فروش
- دارایی های انبار
- دفتر قیمت
- سفارشات فروش و خرید
- پیگیری Lead ها
- ایجاد فاکتور و پیش فاکتور
- پیگیری درخواست های مشتریان
- پورتال پشتیبانی
- مدیریت پروژه
- نگارش خلاصه صحبت ها با مشتری
- تامین کنندگان
- پرونده محصولات
- ثبت پروژه
- بخش بندی پروژه
- وظایف پروژه
سیستم های CRM نیز شبیه سایر نرم افزارها در ابزارهای شان، با هم فرق دارند. به همین خاطر، موارد فوق تنها در بعضی نرم افزار CRM وجود دارند.
- ۹۹/۰۴/۲۳