بهترین نرم افزار CRM ایران ( مدیریت ارتباط با مشتری )

نرم افزار CRM ابزاری برای پیاده سازی استراتژی مدیرت ارتباط با مشتری است.

بهترین نرم افزار CRM ایران ( مدیریت ارتباط با مشتری )

نرم افزار CRM ابزاری برای پیاده سازی استراتژی مدیرت ارتباط با مشتری است.

بهترین نرم افزار CRM ایرانی کدام است؟ راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مختص کسب و کار ایرانی

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در دی ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نرم افزار سی ار ام به دور از اینکه به سادگی ابزاری برای پیگیری و جذب مشتریان باشد، دید ارزشمندی را در مورد سازمان شما ایجاد می کند. به همین دلیل نرم افزار سی ار ام کمک می کند تا یک ارتباط با مفهوم بین کسب و کار شما، مشتریان و محصول خود ایجاد کنید.

 

مدیریت ارتباط با مشتری یک راهکار ساده برای مدیران است که آن ها را با هدف تمرکز بر روابط سازمان هدایت می کند.

به زبان ساده نرم افزار سی ار ام متشکل از automation دپارتمان Marketing، بازاریابی و فروش، Support می باشد.

نرم افزار CRM دارای ابزارهایی است که از طریق شکل دادن و نگهداری روابط بلند مدت با مشتری، سازمان را پرتوان به پیدا کردن، جذب نمودن، محارست و پرورش مشتریان سود ده می سازد. علاوه بر آن، با جمع کردن اطلاعات و نگهداشت در یک پایگاه اطلاعاتی، شرکت را در درک عمیقی از مشتریان هدایت می نماید. این دید کسب کرده از مشتریان، تصمیم گیرندگان را در استراتژی های کسب و کار کمک می کند.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به واسطه این خودکار کردن ها فروش را افزایش می دهد.

در حقیقت، هنگامی به مدیریت ارتباط با مشتری فکر می کنیم ، ممکن است به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مراجعه کنیم. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری وسیله ای است که به مدیریت تماس، مدیریت فروش، بهره وری و موارد دیگر کمک می کند.

ابزارهای اصلی نرم افزار سی ار ام برای کسب و کار شما چیست؟

  • حفظ تعاملات مشتری و دسته بندی
  • خودکار کردن فروش و بازاریابی
  • automation خدمات پشتیبانی
  • مدیریت موجودی انبار
  • پروژه منیجمنت
  • اتوماسیون گردش کار
  • مدیریت پروژه ها
  • وب فرم ها
  • دریافت اس ام اس، پست الکترونیکی، تلفکس
  • امکان اتصال دیگر سیستم ها بطور مثال: حسابداری و غیره
  • ساخت گزارشات پیشرفته

دلایل تمایل در استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

اهمیت مختلفی هست که کسب و کار شما باید از یک نرم افزار سی ار ام استفاده کند. مثلا بینش 360 درجه از وضعیت تجارت، خودکار کردن امور، یکپارچه سازی داده ها و تعاملات درون کسب و کار ، دسترسی به اطلاعات مورد نیاز و فعالیت تیمی از نرم افزار CRM استفاده می شود. نتیجه پایانی ارتقاء سطح میزان سود بالاتر برای تجارت شما است.

دلایل استفاده از نرم افزار CRM چیست؟

  • دسترسی راحت و جمع آوری داده ها مشتری
  • افزایش فرصت های فروش
  • تصمیمات داده محور
  • بازاریابی و فروش را تراز کنید
  • جمع آوری داده ها را تسریع کنید

تمام ویژگی های نرم افزار CRM که باید بدانید

همین طور که می دانید نرم افزار سی ار ام منجر به افزایش فروش، ROI افزایش می گردد. بهترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری مدرن، مانند سیستم عامل های در حال حرکت هستند که بر ارتقاء و توسعه کسب و کار متمرکز شده است. شاید برترین امکان نرم افزار سی ار ام ارتقاء فروش از روش سنتی به روش امروزی ساخت ارتباط بین مشتری و کسب و کار است.

نرم افزار سی ار ام به سرعت در حال مبدل شدن به نرم افزار مشتری مداریی است که بینش های عملی در مورد شغل خود شما ارائه می دهد.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با اطلاعات و تعاملاتی که در سراسر سیستم ارائه می دهد ، کلیدی در حل چالش های مدیریتی می باشد. برای رسیدن به مشتری، این بینش ها از برند و محصول در تیم های فروش، بازاریابی و پشتیبانی نیاز است. مدیریت ارتباط با مشتری علاوه بر اینکه برای مدیریت ارتباطات با مشتری استفاده می شود، به مدیریت روابط درون کسب و کار شما نیز یاری می کند.

ما تعداد زیادی از موارد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را که در حال حاضر موجود است مورد بررسی قرار داده ایم و جدیدترین شیوه های سال 2020 را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده ایم. از برترین نرم افزار CRM آینده انتظار می رود با استفاده از هوش مصنوعی تأثیر بیشتری در کارکرد سی ار ام در چند سال آینده بگذارد.

5 سناریو که در آن از سیستم CRM بهره مند می شوید

به طور کلی کسب و کار مبتنی بر خدمات که رابطه تنگاتنگی با مشتری دارند، حتما نیاز به داشتن از نرم افزار CRM دارند. اما برخی کسب و کار خاص وجود دارد که یک نرم افزار CRM می تواند بصورت خاص، مفید باشد:

  1. کسب و کار دارای تعامل ویژه با مشتری
  2. کسب و کار مورد نیاز برای پیگیری روابط پیچیده با تهیه کنندگان محصول یا خدمات
  3. تجارت با استراتژی های پیچیده Marketing
  4. کسب و کار آماده رشد
  5. کسب و کار در حال ایجاد تغییر: تغییر برند تجارت یا اضافه کردن محصولات جدید

نکاتی پیاده سازی یک نرم افزار CRM

اگر تصمیم دارید یک نرم افزار سی ار ام را انتخاب کنید، به یاد داشته باشید که تمام آنها با هم یکی نیستند. اول فکر کنید ویژگی های مد نظر شما چیست تا شروع به تحقیقات کنید. چند نکته دیگر برای کسب و کار کوچک که به دنبال خرید نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری هستند، را ذکر می کنم:

  1. ابتدای خرید و انتخاب نرم افزار سی ار ام، درمورد استراتژی Marketing خود تصمیم بگیرید. در غیر این صورت، پیاده سازی نرم افزار برای شما فایده ای ندارد.
  2. اطمینان حاصل کنید که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما اجازه دسترسی از طریق اینترنت را میدهد
  3. برنامه ریزی گروه و دیگر فرآیندهای خود را با نرم افزار سی ار ام یکپارچه کنید.
  4. هرچه کسب و کار شما بزرگتر باشد، اجتیاج به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما بیشتر است، اما برای کسب و کاری تازه تاسیس، بهتر است یک UI آسان و ارزان را انتخاب کنید.
  5. به یاد داشته باشید که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری شما باید برای شما کار کند، نه برعکس!

منبع: نرم افزار CRM چیست؟

 

  • بهروز مشتاقیان
  • ۰
  • ۰

شرکتها در مراحل مختلف چرخه زندگی خود بسته به چالش هایی که با آنها روبرو هستند ، ویژگی های مورد نظرشان ، اهداف مورد نظرشان ، بودجه ، اندازه شرکت ، مدل کسب و کار و سایر عوامل روی یک سیستم CRM سرمایه گذاری می کنند. با این حال ، اگر با این مشکلات و محدودیت ها در تجارت خود مواجه هستید به سیستم CRM احتیاج دارید:

وقت زیادی را صرف تلاش برای یافتن اطلاعات در مورد مشتری یا معامله می کنید.
رشد راکد کسب و کار.
افزایش ریزش مشتری.
کاهش رضایت مشتری.
کاهش در نماینده فروش یا بهره وری پایین از پشتیبانی مشتری.
دید محدود در فعالیتهای تیم شما.
همکاری محدود بین تیم های مرتبط با مشتری.

  • بهروز مشتاقیان
  • ۰
  • ۰

CRM (به معنی مدیریت ارتباط با مشتری) استراتژی تجاری کل شرکت است که با هدف کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری با تقویت رضایت مشتری، وفاداری و حمایت از تامین کنندگان و پرسنل انجام می شود. سیستم CRM اطلاعاتی را از کلیه منابع داده درون سازمان در اختیار شما قرار می دهد تا یک دید کامل و یکپارچه از هر مشتری در لحظه ارائه دهد. این نرم افزار اجازه می دهد پرسنل مرتبط با مشتریان، در زمینه هایی مانند فروش، پشتیبانی مشتری و بازاریابی، تصمیمات و در عین حال آگاهانه در مورد کلیه موضوعات - از فرصت های متقابل فروش و فروشندگان گرفته تا استراتژی های بازاریابی هدفمند و تاکتیک های موقعیت یابی رقابتی - بگیرند.

CRM در یک فلسفه مشتری مدار قرار گرفته است که باید در کل سازمان نفوذ کند. سه عامل اصلی برای ابتکار عمل موفقیت آمیز CRM وجود دارد: افراد، فرایند و فناوری. کارمندان، از مدیرعامل گرفته تا هر نماینده خدمات مشتری، باید از سیستم CRM استفاده و نگهداری کنند. شرکت ها باید فناوری صحیحی را برای مدیریت این فرایندهای بهبود یافته، ارائه بهترین داده ها به کارمندان و مدیریت آسان از نظر منطقی انتخاب کنند. اگر یکی از این سه پایه قابل اعتماد نباشد، کل ساختار CRM به هم می خورد.

این یک استراتژی است که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیازها و رفتار مشتریان، برای ایجاد یک رابطه قوی تر با آنها استفاده می شود. از این گذشته، روابط خوب مشتری در هسته اصلی موفقیت تجاری است. بسیاری از مؤلفه های فناوری در CRM وجود دارد، اما فکر کردن در مورد CRM در درجه اول از نظر فنی یک اشتباه است. یک روش مفید برای فکر کردن در مورد CRM، روشی است که به شما کمک می کند تا اطلاعات زیادی راجع به مشتریان، فروش، اثربخشی بازاریابی، پاسخگویی و روند بازار جمع آوری کنید.

اگر روابط مشتری اساس موفقیت کسب و کار باشد، CRM دریچه ای است که خون را به داخل شرکت می رساند. بنابراین، CRM برای کمک به شرکتها در استفاده از مردم، فرآیندها و فناوری ها برای درک بهتر رفتار و ارزش مشتری مناسب است. این درک به ما امکان می دهد تا خدمات مشتری را بهبود بخشیم، بهره وری مرکز تماس را افزایش دهیم، قابلیت های فروش متقابل و فروش مجدد، بهبود نرخ بسته شدن، ساده سازی مراحل فروش و بازاریابی، بهبود پروفایل و هدف گذاری مشتری، کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری کلی.

برای اینکه سیستم CRM واقعاً مؤثر باشد، سازمان باید کارمندان خود را متقاعد کند که CRM برای آنها سود خواهد داشت. سپس شرکت باید فرایندهای تجاری خود را تجزیه و تحلیل کند تا تصمیم بگیرد کدام یک از آنها باید نوسازی شوند و چگونه می توان بهترین کار را انجام داد. در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی در مورد مشتری برای شرکت کاربردی و مفید است و چگونه از آن استفاده خواهد شد. سرانجام، تیمی از مدیران با دقت انتخاب شده باید فن آوری صحیحی را انتخاب کنند تا آنچه را که باید اتوماسیون شود را انتخاب و بررسی کنند. این فرایند بسته به اندازه شرکت و میزان داده می تواند از چند هفته تا یک سال یا بیشتر طول بکشد.

 

منبع: https://www.customerservicemanager.com/crm-tips/

  • بهروز مشتاقیان
  • ۰
  • ۰

▫️هر مشتری با ترکیبی از انگیزه‌های مختلف، تصمیم به استفاده از خدمات یا محصولات کسب و کارها می‌کند.

▫️هنگامی که مشتری، مشکلی را تجربه کرده و به یک راه حل نیاز دارد،راه حل مورد نظر آن‌ها را به سمت انتخاب یک محصول یا خدمت سوق می دهد. 
▫️به عبارت دیگر، انگیزه‌های مشتری، نتیجه نارضایتی فرد است. هرچه نارضایتی بیشتر باشد، نیاز نیز بیشتر می‌شود.
▫️اینجاست که کسب و کارها باید با ارائه راه حل قانع کننده به نیازهای مشتریان پاسخ دهند.
▫️مشتریان نیز در صورتی که آن راه حل را موثر مناسب و یا مقرون به صرفه تشخیص دهند از آن استقبال می‌کنند.

▫️اغلب خریدهای مشتریان با یکی انگیزه‌های زیر انجام می‌شود:

1. نیاز / مشکل
2. ترس
3. طمع
4. لذت
5. غرور
6. انگیزه
7. خستگی

▫️بهترین روش برای پوشش‌دهی تمامی این نیازها استفاده از برنامه‌های وفاداری مشتری است.

منبع

  • بهروز مشتاقیان
  • ۰
  • ۰

نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری به شما امکان خودکارسازی فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش را می دهد.

سی ار ام، برای جذب مشتری جدید، افزایش فروش، نگهداشت مشتری و وفادارسازی آن کاربرد دارد.

هدف نرم افزار CRM افزایش فروش و جمع آوری اطلاعات مشتریان در کلیه تعاملات وی با سازمان است. از طرف دیگر، نرم افزار برای بهبود و شخصی سازی بازاریابی و فروش از این اطلاعات استفاده می کند.

با استفاده از امکانات نرم افزار CRM می توانید انجام کارهای پرتکرار روزانه را به نرم افزار بسپارید و با اطمینان وقت خود را برای انجام کارهای مهم تری اختصاص دهید.

سی ار ام دو نوع دارد که متن باز یا متن بسته تقسیم بندی می شود.

سی ار ام های متن باز امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهند زیرا دسترسی و مشاهده آن ها آزاد بوده و میتوانید با کدنویسی قابلیت های آن را تغییر دهید و یا قابلیت های جدیدی به آن اضافه کنید.

بطور کلی سی ار ام ها به چهار دسته تقسیم می شوند:

 سی آر ام استراتژیک: مشتریان را محور قرار میدهد.

• سی آر ام عملیاتی: شامل فرآیندهای تجاری مانند فروش، بازاریابی و خدمات مشتری میشود.

• سی آر ام تحلیلی: بر اساس استخراج هوشمندانه اطلاعات مشتری و استفاده از آن به‌صورت تاکتیکی برای استراتژی‌های آینده است.

• سی آر ام همکاری:طبق کاربرد تکنولوژی در سراسر مرزهای سازمان با توجه به بهینه سازی سازمان و مشتریان می‌باشد.

البته بدین معنی نیست که هر CRM تنها موارد ذکر شده را در بردارد بلکه همه CRM ها پکیجی کامل هستند که همه موارد مربوط به کسب و کار را در بر میگیرند و به رشد کسب و کار شما کمک میکنند.

 

 
  • بهروز مشتاقیان