بهترین نرم افزار CRM ایران ( مدیریت ارتباط با مشتری )

نرم افزار CRM ابزاری برای پیاده سازی استراتژی مدیرت ارتباط با مشتری است.

بهترین نرم افزار CRM ایران ( مدیریت ارتباط با مشتری )

نرم افزار CRM ابزاری برای پیاده سازی استراتژی مدیرت ارتباط با مشتری است.

بهترین نرم افزار CRM ایرانی کدام است؟ راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مختص کسب و کار ایرانی

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

CRM مخفف چیست؟

واژه CRM که اختصار Management Relationship Customer یا مدیریت ارتباط با مشتری است،  مفهومی فراتر از کلماتی که برگرفته از آنها است دارد . در حقیقت crm یک نظام راهبردی با هدف مشتری محوری و پوشش نیازهای مشتریان و سازمان است که در بخش های سه گانه بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش در قالب سیستمی یکپارچه با قالب های غنی ارتباطی اقدام به استخراج و انتشار اطلاعات و سوابق می نماید.
حفظ جمع آوری، پالایش،  خدمات و CRM فرایندها و ارتباطات درون و برون سازمانی را در بخش های بازاریابی، فروش،  پشتیبانی به صورت یکپارچه و با دیدگاه فرایندی سامان بخشیده و مزایای بسیاری همچون کسب پالایش و ارایه اطلاعات و خدمات به مشتریان را به صورت پیوسته، در سریعترین زمان و بالاترین کیفیت ممکن، با کمترین هزینه و ریسک عملیاتی،  برای سازمان ها و کاربران به همرا خواهد داشت که در نهایت موجب افزایش اثر بخشی و کارایی سازمان ها در ساختار های رقابتی کنونی خواهد شد.
Crm را می توان فرایندی دانست که اطلاعات مختلفی از بازار (مشتریان، رفتار بازار، اثربخشی فعالیت های بازاریابی و ...) فروش (تعرفه ها، تخفیف ها، سیاست ها ی قیمت گذاری و ...) و خدمات و پشتیبانی (سرعت عمل در پاسخ گویی به مشتریان، پشتیبانی، تمایالت بازار و.....) را به صورت یکجا و یکپارچه جهت کاربردها و بهره برداری گوناگون بعدی در اختیار متقاضیان قرار میدهد.
باید توجه داشت که بهترین crm به عنوان قابلیتی از فناوری اطلاعات مطرح نیست، بلکه از فناوری اطلاعات برای دستیابی به اهداف خود استفاده میکند و این امر مبین این نکته است که استقرار سیستم CRM در یک سازمان، بیش از هر چیز نیازمند طراحی فرایند ها، راهبردها و نظام سازمانی است و صرفا استقرار یک سیستم و فناوری رایانه ای به تنهایی کافی نخواهد بود.

 

  • بهروز مشتاقیان
  • ۰
  • ۰

خلاصه ای از CRM

در مقاله قبلی لیست شرکت های ایرانی نرم افزار CRM را منتشر کردیم. در این مطلب نیز بصورت خلاصه نرم افزار CRM را تعریف می کنیم.

سیستم CRM برای حفظ تعاملات بین شرکت و مشتری و پیگیری آن ها در یک دیتابیس تشکیل شده است. نوع نرم افزار CRM قابلیت این را دارد که از پرونده سنتی مشتری پیگیری مرابطات مشتری با شما را به یک ابزار کاملا حرفه ای و کاملاً متحد ارائه اطلاعات در زمان واقعی در مورد داده های مشتری، کارزار های بازاریابی و سایر موارد جابه جا کنید. در این مطلب امتیازات کار با نرم افزار CRM را ارزیابی خواهیم کرد. به علاوه در ادامه نوع های متفاوت سیستم های CRM بررسی خواهیم کرد، برای همین می توانید یکی از مهم ترین نیازهای شغلی تان را پیدا کنید.

هر پرسنلی که در سیستم CRM باشد، از کارشناسان فروش گرفته تا نمایندگان پشتیبانی از مشتری و سایر افراد می توانند در صورت امکان به داده ها دسترسی پیدا کرده و استراتژی های مورد نیاز را بر این اساس تنظیم نمایند.

خرید بهترین ابزار مدیریت ارتباط با مشتری برای آن بخش از مدیرانی که پی به ارزش استفاده از آن را برده اند، کار دشواری است.

بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب و کار تان چه پارامترهایی باید داشته باشند؟ پیشنهاد می کنم که ابتدا نیازهای کسب و کار تان را با امکانات نرم افزار CRM تطبیق داده و فکر کنید که این ابزارها به شما و بهبود تجربه مشتری چه کمکی می کنند.

  1. ذخیره سازی تماس ها
  2. نسخه موبایل برای دسترسی ساده و راحت
  3. سفارشی‌سازی برای انطباق نیازمندی های سازمان با نرم افزار
  4. سادگی برای استفاده آسان تر و سریع تر از نرم افزار
  5. گزارشات مدیریتی برای دید 360 درجه نسبت به کسب و کار
  6. طبقه بندی مشتریان
  7. سامانه مدیریت ثبت سفارشات
  8. مدیریت تیکت ها
  9. ارسال و دریافت پیامک
  10. باشگاه مشتریان
  11. جریان کاری
  12. مدیریت نیروها
  13. مدیریت قرارهای ملاقات و کارها
  14. یکپارچگی با سایر نرم افزارها
  15. خدمات پس از فروش

لیست سایر امکانات نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای خودکارسازی تجارت

  • خودکارسازی کارها
  • پیگیری سرنخ (Lead)های فروش
  • حفظ و مدیریت قراردادها
  • ابزارهای بازاریابی شبیه: Email، اس ام اس، و سایر موارد.
  • سرویس دهی به مشتری
  • مدیریت مخاطبین و مشتریان
  • پشتیبانی نمایندگان
  • مدیریت پرسنل
  • آموزش حین خدمت
  • نظارت دارایی یا منابع
  • آرشیو سندها
  • مدیریت معاملات با مشتریان
  • دست یابی به پرونده، گزارشات مد نظر از بخش های مختلف سازمان
  • مشتری یابی و Sales
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش
  • موجودی و انبا
  • آمار و گزارشات
  • Workflow
  • و دیگر بخش ها

می باشند. در دنباله مطلب برخی از این بخش ها و ابزارها را به اختصار شرح خواهیم داد:

  • نظارت فرصت های Sales (دسته بندی فرصت ها برای شناسایی فرصت های با ارزش و پیش بینی فروش)
  • کمپین های تبلیغاتی:کمپین های شخصی سازی شده، بازخوردگیری از اثربخشی تبلیغات وغیره
  • شرکت ها و افراد در تماس مرتبط برای مارکتینگ و تقسیم نمودن آن ها
  • faq
  • اداره سرنخهای Sales (مشتریان احتمالی برای تعریف کمپین های شخصی سازی شده)
  • ثبت وظایف و قرار ملاقات ها برای پیگیری منظم فروش
  • دارایی های انبار
  • دفتر قیمت
  • سفارشات فروش و خرید
  • پیگیری Lead ها
  • ایجاد فاکتور و پیش فاکتور
  • پیگیری درخواست های مشتریان
  • پورتال پشتیبانی
  • مدیریت پروژه
  • نگارش خلاصه صحبت ها با مشتری
  • تامین کنندگان
  • پرونده محصولات
  • ثبت پروژه
  • بخش بندی پروژه
  • وظایف پروژه

سیستم های CRM نیز شبیه سایر نرم افزارها در ابزارهای شان، با هم فرق دارند. به همین خاطر، موارد فوق تنها در بعضی نرم افزار CRM وجود دارند.

  • بهروز مشتاقیان