واژه CRM مخفف Customer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط با مشتری و استراتژی است که سازمان برای: شناسایی، انتخاب، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات به مشتریان در تمام قسمت ها پیاده می نماید.
نرم افزار CRM با هدف افزایش سطح سود در بلند مدت و مرکز توجه قرار دادن مشتری که باعث رضایت هرچه بیشتر وی و افزایش سطح درآمد سازمان می شود، تولید شد. نرم افزار CRM باعث می شود تا بر روی ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی متمرکز شوید.
در حقیقت نرم افزار CRM در سازمان باعث افزایش فروش، حفظ و افزایش وفاداری مشتری، جذب مشتریان بالقوه و ارائه خدمات پس از فروش در سطح بالا می گردد.
برخی از امکانات نرم افزار CRM
- دسترسی سریع و آسان به اطلاعات مخاطبین
- مدیریت وظایف پرسنل
- ارزیابی عملکرد پرسنل
- ثبت عملیات فروش
- تفکیک و درجه بندی مشتریان
- ویرایش و بهبود فرآیندهای فروش و بازاریابی
- سنجش هزینه های صرف شده در بازاریابی
- توانایی هدف قرار دادن مشتریان سود آور
- بهبود کارایی و اثر بخشی خدمات به مشتری
- افزودن مشتریان جدید
- افزایش گردش مالی مشتریان
- پاسخگویی سریع به درخواست مشتریان
بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ، از شروع فرایند فروش یعنی بازاریابی تا مرحله ارائه خدمات پس از فروش و سامانه های رضایتمندی مشتری را پوشش می دهد و به سادگی امکان راه اندازی اتوماسیون اداری، بازاریابی و فروش و خدمات پس از فروش و همچنین یکپارچه سازی با سایر سیستم های اطلاعاتی نظیر مالی و ... را فراهم می سازد.
- ۹۷/۰۲/۲۳