نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری به شما امکان خودکارسازی فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش را می دهد.
سی ار ام، برای جذب مشتری جدید، افزایش فروش، نگهداشت مشتری و وفادارسازی آن کاربرد دارد.
هدف نرم افزار CRM افزایش فروش و جمع آوری اطلاعات مشتریان در کلیه تعاملات وی با سازمان است. از طرف دیگر، نرم افزار برای بهبود و شخصی سازی بازاریابی و فروش از این اطلاعات استفاده می کند.
با استفاده از امکانات نرم افزار CRM می توانید انجام کارهای پرتکرار روزانه را به نرم افزار بسپارید و با اطمینان وقت خود را برای انجام کارهای مهم تری اختصاص دهید.
سی ار ام دو نوع دارد که متن باز یا متن بسته تقسیم بندی می شود.
سی ار ام های متن باز امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهند زیرا دسترسی و مشاهده آن ها آزاد بوده و میتوانید با کدنویسی قابلیت های آن را تغییر دهید و یا قابلیت های جدیدی به آن اضافه کنید.
بطور کلی سی ار ام ها به چهار دسته تقسیم می شوند:
سی آر ام استراتژیک: مشتریان را محور قرار میدهد.
• سی آر ام عملیاتی: شامل فرآیندهای تجاری مانند فروش، بازاریابی و خدمات مشتری میشود.
• سی آر ام تحلیلی: بر اساس استخراج هوشمندانه اطلاعات مشتری و استفاده از آن بهصورت تاکتیکی برای استراتژیهای آینده است.
• سی آر ام همکاری:طبق کاربرد تکنولوژی در سراسر مرزهای سازمان با توجه به بهینه سازی سازمان و مشتریان میباشد.
البته بدین معنی نیست که هر CRM تنها موارد ذکر شده را در بردارد بلکه همه CRM ها پکیجی کامل هستند که همه موارد مربوط به کسب و کار را در بر میگیرند و به رشد کسب و کار شما کمک میکنند.